hotel

5 oktober 2015 - Bosnië, Bosnië en Herzegovina

Met de bus zijn we rond elf uur vertrokken richting vliegveld Eindhoven. Hier aangekomen konden we rustig kennismaken. En. Wachten op 1 student die in de verkeerde trein zat. Hij zat in de trein richting Arnhem i.p.v. Eindhoven. Maar gelukkig op tijd zodat we volledig met 38 studenten en 4 begeleiders in het vliegtuig konden stappen.

Na 1 uur en drie kwartier lande we In Turza. Een vliegveld met 1 gebouwtje en 1 landingsbaan. En toen begon de uitdaging - hoe kan je snel zonder koffer control door de douane. Je moet je voorstellen dat menig student een hutkoffer met knuffels, ballen, klei, stiften, verf , potloden ets etc bij zich had. En de douanepersoneel had volgens ons ruzie thuis want ze waren chagrijnig en wilde alleen maar silence. Mij werd gevraagd of ik de studenten stil kon houden. Tja beste man dat gaat me niet lukken :)

En toen kwam de tweede uitdaging - een busreis van drie uur naar Busovaca. tjee dat was lang zitten - maar goed we kwamen aan en we werden opgewacht door een super dame die ons kon vertellen dat het eten klaar stond - rijst met goulash. Wauw wat een genot!

En toen de kamer indeling - tja dat was zo gefikst. 3 per kamer en van de zelfde sekse. Toen een ieder nog een kamer nummer en hupsakee met de gehele bagage de trappen op. Waar een warm welkom was - de verwarming  aan en de raam dicht.

Om elf uur nog even werkoverleg en toen konden we ons effe terug trekken.

De sfeer is goed  dus dat beloofd heel veel goeds.

Dikke kus

Nic